La llegada de los primeros sistemas cinematográficos sonoros a España (1895-1929)

Autors/ores

  • Lídia López Gómez

Paraules clau:

Cinema mut, So, Recepció, Kinetòfon, Cronòfon, Fonofilm

Resum

Durant la darrera dècada del segle XIX, inventors i creadors com Thomas A. Edison o els germans Lumière treballaven àrduament amb la finalitat de fixar i reproduir el so i les imatges. Evidència d’això són els nombrosos invents que es van crear durant aquests anys, i que actualment es consideren els precursors del cinema, com ho van ser el Kinetòfon, el Vitascopi o el Cinematògraf. La majoria d’aquestes novetats tecnològiques eren presentades en exhibicions que generaven una gran expectativa, i atreien públic de totes les classes socials, que abarrotava les sales, teatres o hotels en els que es duien a terme. Així, el present treball realitza una revisió hemerogràfica de les publicacions sorgides en els diaris i revistes de l’Espanya del canvi de segle, per portar a terme un estudi de la recepció social que van tenir els primers equips cinematogràfics al país, que permeti, al mateix temps, entendre les funcions que complia la música en relació a la imatge en aquests invents, així com els procediments de sonorització dels primers equips cinematogràfics.

Publicades

20-12-2018

Com citar

López Gómez, L. (2018). La llegada de los primeros sistemas cinematográficos sonoros a España (1895-1929). Journal of Sound, Silence, Image and Technology, (1), 27–42. Retrieved from http://jossit.tecnocampus.cat/index.php/jossit/article/view/4

Número

Secció

Articles