Hits de plástico
Los hábitos de consumo musical ‘tween’ y sus relaciones con la producción musical
Paraules clau:
Tweens, Nadius digitals, Consum musical, Infantilització, Obsolescència musical, PreadolescènciaResum
El dinamisme de la societat contemporània revela l’emergència de col·lectius que reclamen una mirada que transcendeixi l’anàlisi evolutiva, educativa o folklòrica. Avui, gràcies a la combinació d’una perspectiva etnomusicològica ampla i a les noves mirades sorgides des dels estudis de gènere i les minories, podem observar els matisos de complexitat continguts dins del col·lectiu infantil. Però, qui són les i els tweens? Com són els productes musicals que consumeixen? Situats entre els 9 i 13 anys els i les tweens posseeixen certes característiques evolutives i psicològiques que configuren uns hàbits de consum musical particulars diferents als de la resta de nadiues i nadius digitals. Des de la nostra perspectiva, aquests hàbits tenen una estreta relació amb les característiques sonores, de producció i de distribució dels objectes consumits els quals tenen una vida útil limitada per la seva funcionalitat. Emmarcat en un projecte que aborda els hàbits de consum del col·lectiu en el nostre territori, el present article proposa una anàlisi inicial sobre les característiques d’alguns productes de consum musical tween. D’aquesta manera busca complementar els estudis de Tyler Bickford (2008, 2012 i 2014) sobre la identitat i els hàbits de consum musical dels i les tweens, aportant una nova perspectiva que contempli tant l’aspecte sonor com el nou context de la web 3.0.
Publicades
Com citar
Número
Secció
Llicència
Tots els articles i continguts publicats al Journal of Sound, Silence, Image and Technology (JoSSIT) disposen d’un llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, la qual es pot consultar a https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.ca. Amb aquesta llicència, es permet la còpia, distribució, comunicació pública, obres derivades i usos comercials dels continguts de JoSSIT sempre que se'n citi la font de procedència (JoSSIT) i l'autoria de l'article.
Per altra banda, els autors són els únics responsables d’obtenir els permisos necessaris de les imatges que utilitzin en els seus treballs i que tinguin drets d’autors.
Per a qualsevol altre utilització o permís no previst caldrà adreçar-se a la revista mitjançant el seu correu electrònic: jossit@tecnocampus.cat
En el moment de realitzar l’enviament de l’article, si l’autor no indica el contrari, es donen per acceptades la política de confidencialitat i l’avís legal de JoSSIT.
Al realitzar l’enviament, l'autor assumeix i declara que és l’autor original de l’obra i que compta amb els permisos necessaris, al mateix temps que accepta que no està cometent cap acció il·legal amb la tramitació de la seva obra. L’editor, director i membres de l’organització de JoSSIT queden exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat derivada de l’obra dipositada que vulneri qualsevol tipus de drets de tercers.