L´'abast de l´'escolta infantil.
Sons i imatges per a l'educació auditiva, mitjançant estratègies cooperatives d'aprenentatge
Resum
En aquest article fem una posada en valor de l'escolta, com a dimensió principal de l'educació musical infantil, per al desenvolupament integral de l'infant. D'aquesta manera considerem la importància de l'atenció, l'escolta activa, també en processos comunicatius i de coneixement de l'entorn sonor; així com la necessitat de l'escolta activa en l'audició musical, per a la recepció musical, a més de les seves vinculacions amb el coneixement i la recepció d'altres formes artístiques i del llenguatge, com es reflecteix a la legislació educativa vigent. Seguidament, plantejarem els beneficis de l'aprenentatge cooperatiu per al desenvolupament de l'escolta, dins les habilitats comunicatives necessàries per al treball en equip, valorant les possibilitats d'adaptació d'aquesta metodologia activa a l'educació infantil. A l'últim apartat exposarem diferents recursos i activitats, considerant la imatge i els formats audiovisuals per al treball d'experimentació i discriminació sonora per part del professorat d'educació infantil en formació. En aquest punt, farem propostes d'adaptació d'una selecció de dinàmiques i tècniques cooperatives per a educació musical, de manera que les estructures cooperatives afavoreixin el desenvolupament d'habilitats de treball en equip, mentre es valora positivament l'escolta, també durant l'aprenentatge de l'alumnat universitari, en la implementació d'aquesta metodologia que, segons la nostra experiència docent, és possible adaptar a diferents nivells educatius.
Publicades
Versions
- 31-03-2023 (2)
- 22-12-2022 (1)
Com citar
Número
Secció
Llicència
Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement 4.0.
Tots els articles i continguts publicats al Journal of Sound, Silence, Image and Technology (JoSSIT) disposen d’un llicència de Reconeixement 4.0 Internacional de Creative Commons, la qual es pot consultar a https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.ca. Amb aquesta llicència, es permet la còpia, distribució, comunicació pública, obres derivades i usos comercials dels continguts de JoSSIT sempre que se'n citi la font de procedència (JoSSIT) i l'autoria de l'article.
Per altra banda, els autors són els únics responsables d’obtenir els permisos necessaris de les imatges que utilitzin en els seus treballs i que tinguin drets d’autors.
Per a qualsevol altre utilització o permís no previst caldrà adreçar-se a la revista mitjançant el seu correu electrònic: jossit@tecnocampus.cat
En el moment de realitzar l’enviament de l’article, si l’autor no indica el contrari, es donen per acceptades la política de confidencialitat i l’avís legal de JoSSIT.
Al realitzar l’enviament, l'autor assumeix i declara que és l’autor original de l’obra i que compta amb els permisos necessaris, al mateix temps que accepta que no està cometent cap acció il·legal amb la tramitació de la seva obra. L’editor, director i membres de l’organització de JoSSIT queden exonerats de qualsevol obligació o responsabilitat derivada de l’obra dipositada que vulneri qualsevol tipus de drets de tercers.