Disruptive Vocalities: Auditory Immersion in Punchdrunk’s The Drowned Man: A Hollywood Fable and First-Person Digital Games
Resumen
The intimate associations between video (or digital) games and new modes of immersive performances have been observed by scholars. The liberal interactivity and experience of ‘being in’ the virtual space of play and ‘inside’ the fictional world, as an avatar-like audience-participant are just some similarities in both encounters. While Gareth White (2012) has critically interrogated the term ‘immersive’ in these forms of theatre from an ontological perspective, this paper examines immersion acoustemologically. Through a comparative examination of the acoustic ecologies and experienced auditory immersions of First-Person digital games and Punchdrunk’s most recent production, The Drowned Man: A Hollywood Fable (2013), this paper posits that immersion in immersive performances is always more than ‘total’ since sonicities and disruptive vocalities produced by audienceparticipants, sounds that cannot be anticipated or appropriated to be part of a designed soundscape (utterances, whispers, sounds and noises), would necessarily puncture the virtual integrity of the performance with frequencies of emergence from the intended submergence.
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Todos los artículos y contenidos publicados en el Journal of Sound, Silence, Image and Technology (JoSSIT) disponen de una licencia de Reconocimiento 4.0 Internacional de Creative Commons, la cual se puede consultar en https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.es. Con esta licencia, se permite la copia, distribución, comunicación pública, obras derivadas y usos comerciales de los contenidos de JoSSIT siempre que se cite la fuente de procedencia (JoSSIT) y la autoría del artículo.
Por otro lado, los autores son los únicos responsables de obtener los permisos necesarios de las imágenes que utilicen en sus trabajos y que tengan derechos de autor.
Para cualquier otra utilización o permiso no previsto será necesario dirigirse a la revista a través de su correu electrónico: jossit@tecnocampus.cat
En el momento de realizar el envío del artículo, si el autor no indica lo contrario, se dan por aceptadas la política de confidencialidad y el aviso legal de JoSSIT.
Al realizar el envío, el autor asume y declara que es autor de la obra y que dispone de los permisos necesarios, al mismo tiempo que acepta que no está cometiendo ninguna acción ilegal con la tramitación de su obra. El editor, director y miembros de la organización de JoSSIT quedan exonerados de cualquier obligación o responsabilidad derivada de la obra depositada que vulnere cualquier tipo de derechos de terceros.